2010. december 13., hétfő

Közösségi hálózatok

A közösségi hálózatokról kezdetben én is azt gondoltam, hogy csak felszínes ismerkedésre valók. Most már tudom, saját tapasztalatom alapján, hogy rég nem látott kedves ismerősöket is megtalálhatok nagyon könnyen, akikkel a régi kapcsolatot feleleveníthetjük.
Több közösségi hálózaton regisztráltam, de igazából csak kettőt-hármat használok rendszeresen. (facebook, iwiw és baratikor) 
Az iwiw-et nem tartom alkalmasnak arra, hogy tanórán használjuk. Itt nem látok lehetőséget arra, hogy zárt csoportokat hozzunk létre pl. egy-egy osztálynak. 
A Facebook közösségi oldalban viszont látok lehetőséget, mivel itt létre lehet hozni csoportokat. Hogy az milyen jellegű legyen, arról olvastam ezen a blogon:

Kiemelnék néhány gondolatot:
"Milyen közösséget építsünk? Tantárgyi-, osztály-, évfolyam-, intézményi szintűt?" [..]"
A tantárgyi jó a tanárnak, előnytelen a diákoknak. A tanári jelenlét jól megoldható, könnyen felügyelhető az oldalon folyó tevékenység. Gyorsan bővül a tudástár. Virtuális osztályokat lehet
létrehozni. Nem igényel jelentős időt a tanártól. Hátránya az elszigeteltség a többi tárgytól és tanártól. A diákok számára a sok tantárgyi közösség hátrányos. Megosztja a figyelmüket és igen sok idejüket leköti.
Az osztályszintű előnyös a diákoknak. A mérleg nyelve az Ő oldalukra billen. A meglévő közösséget építi tovább a hálózaton. Egy oldalon folyik a munka és a kapcsolattartás, nem igényel sok időt tőlük. Itt
már van kapcsolat a tantárgyak, és az osztályban tanító tanárok között. A tanároknak sok közösségben kellene jelen lenniük, ez nagyon időigényes. A diákok az intézmény más közösségétől elszigeteltek
Ami egyformán nehéz mind két félnek: intézményi közösségi oldal. Az előző kettőhöz képest bonyolult felépítés megnehezíti a használatát. Viszonylag sok időt igényel a használata. De előnyöket ez ad legtöbbet. A felhalmozódó információhoz mindenki hozzáférhet. A kapcsolattartás intézményi szinten megvalósul. Erősíti az intézményhez tartozást. Tanári és diák portfóliók készíthetők."[...]

Úgy gondolom a Facebook közösségi oldal alkalmas a projektmunkára, akár osztályszinten, akár intézményi szinten. Számomra azonban szimpatikusabb megoldás egy keretrendszer, egy e-portfolió, vagy egy intézményi weblap.



“Sok kis ember sok kis helyen, miközben sok kis dolgot megtesz, megváltoztathatja a világ arcát.” (Mandinka szólásmondás, Afrika)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése