2015. március 14., szombat

Tanfolyam a tudatos és biztonságos internethasználatról

Mivel  nagyon fontosnak tartom, hogy gyermekeink, tanítványaink nemcsak a való életben, hanem az interneten is biztonságban legyenek, ezért is jelentkeztem egy tanfolyamra, amelyet  az IT Talent Management szervezett. A rövid, háromhetes tanfolyamon olvasottak, látottak  megerősítettek abban, hogy ezzel a témával nagyon komolyan kell foglalkozni, a gyerekekben pedig sokszor kell tudatosítani, hogy milyen veszélyeknek is vannak kitéve az online világban. 
Érdekes volt megnézni, hogy mások mit tudnak meg rólunk az interneten keresztül, azaz, milyen a digitális lábnyomunk. A saját digitális lábnyomomat már régebben, egy másik tanfolyamon is megnéztem,. Azóta erről kicsit el is feledkeztem, így érdekes volt látni, hogy mennyivel több adat, bejegyzés jelenik meg velem kapcsolatban. Arra azét természetesen figyeltem eddig is, hogy  a közösségi oldalakon a beállításaim megfelelőek legyenek. Most ezeket is leellenőriztem. Beszélgettünk a jelszóhasználatról is, a helyes jelszóról és a jelszócseréről is. Azt hiszem, ez az a terület, amelyre mindannyiunknak jobban oda kell(ene) figyelnie.
Erről készítettem egy gondolattérképet is a Spicynodes pogram segítségével.



A harmadik héten az online zaklatásokról olvastunk, néztünk videókat. Ezek a videók voltak számomra a legmegdöbbentőbbek. Ugyan tudtam, hogy az internetes zaklatásoknak milyen következményei lehetnek, beszéltem is erről a gyerekeknek tanév elején, mégis a sok-sok megtörtént eset nagyon elgondolkodtatott. Szerintem a látott videót, vagy annak egy-egy részletét érdemes lenne bemutatni a gyerekeknek is. Beszélgettünk arról is, hogy mit lehet tenni internetes zaklatás esetén.

A három hét alatt nem passzív hallgatók voltunk, hanem aktívan dolgoztunk, heti feladatokat kaptunk, amiket sokféle módon megoldhattunk. használhattunk Word-öt, Prezit, PowerPoint-ot, vagy más eszközt is.

Az első héten a fent említett Spicynodes-ot használtam a digitális lábnyomom bemutatására. Ezt a programot régebben használtam már, nagyon tetszett is, mert látványos gondolattérképek készíthetők vele.

A második héten a Sway-t próbáltam ki, amiról a Tanárblogon olvastam először. Tetszett a program, könnyen kezelhető, bár a formázásnál kicsit hiányoltam a több lehetőséget. De bízom benne, hogy még fejlesztik ezt az alkalmazást,. Az elkészült munkám itt látható.

A harmadik heti feladat megoldásához egy képregénykészítőt kerestem, amiben egy történetet elmesélhetek. Ebben is a Tanárblog segített., A felsorolt alkalmazások között keresgélve akadtam rá a Pixton-ra, aminek egyszerű a használata, de ugyanakkor látványos képregényeket lehet készíteni. a segítségével.


Nagyon örülök annak, hogy részt vehettem a tanfolyamon, hiszen régi "tanulótársaimmal" is együtt lehettem. A videók, mindig elgondolkodtattak, a fórumokon elhangzottak pedig inspirálók voltak számomra. Az új ismeretek mellett, a heti feladatok megoldásakor pedig új alkalmazásokat is kipróbáltam.

Köszönet a szervezőknek és a tanároknak. a fáradhatatlna munkájukért.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése