2011. augusztus 29., hétfő

Kis örömök

A tanév megkezdése előtt tanévnyitó értekezleteken veszünk részt. Így tettem én is, és nagy-nagy öröm ért többször is.

Először is megemlítették a Moodle rendszert. SŐT! Megtudtam, hogy lehetségesnek tartja az előadó, hogy a középiskolákban is bevezetik majd. Hogy mikor pontosan, azt nem mondta, de úgy gondolom, hogy ez lesz a jövő. Ehhez természetesen néhány (?) pedagógus gondolkodásmódját is meg kellene változtatni....

Másodszor akkor ért öröm, amikor az általam ismert oldalak mellett egy számomra ismeretlen alkalmazást mutattak be. És nemcsak szóban, hanem egy példán keresztül a gyakorlatban is. Ez pedig a CourseLab

Ugyan más feladataim is lennének, de a kíváncsiságom nem hagyott nyugodni és megnéztem az ajánlott weboldalt. Igaz, még nem töltöttem le, csak a főbb jellemzőit néztem meg.
  • sokféle támogatott kép, szöveg, audio formátum
  • különböző kvízek készítése
  • SCORM szabványok követése
  • kompatibilitás a Moodle rendszerrel (stb.)
Remélem, hamarosan lesz rá időm, hogy a gyakorlatban is kipróbáljam.:)

6 megjegyzés:

  1. Kedves Rita!
    Örülök a kis örömeidnek!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm:)
    Én is nagyon sok apró örömet kívánok Nektek:)

    VálaszTörlés
  3. Kedves Rita!

    Teljesen igazad van!
    Elsődlegesen a pedagógusok gondolkodásmódját kellene megváltoztatni, hogy fogékonyak legyenek az új dolgokra, mint pl. a Moodle rendszer.
    Természetesen nem az informatika tanárokra, hanem az alsós nevelőkre és a szaktanárokra gondolok, akik informatika tudása lassan kevesebb, mint egy általános iskolai tanuló ismeretei.
    Fontos lenne a vezetői példamutatás.De ha a vezetés, az igazgató és a helyettes nincs megfelelő tudás birtokában, akkor nincs erkölcsi alapja annak, hogy követelhessen.

    Bocsánat a kemény szavakért!

    Zsike

    VálaszTörlés
  4. Kedves Zsike!

    Köszönöm a megjegyzésedet!:)
    Én is hasonlóan gondolkodom. Sajnos, ha az ember valamilyen új dolgot mond el, akkor sok kolléga, és sok vezetés részéről is érdektelenséget tapasztal, ami elkeserítő.
    Szerencsére a gyerekek és sok szülő visszajelzése mindennél többet jelent. Ez adja az erőt és az energiát a folytatáshoz.

    VálaszTörlés
  5. Kedves Rita!

    Erőt, kitartást kívánok!
    Örülök, hogy a gyerekek és a szülők visszajelzései pozitívak feléd!
    A blogodban írtak azt igazolják, hogy nagy tudás birtokában vagy! Gratulálok! Használd ki!

    Sok ilyen pedagógus kellene a pályára!

    Zsike

    VálaszTörlés
  6. Kedves Zsike!
    Köszönöm biztató szavaidat és a véleményedet is:)

    VálaszTörlés