2011. október 9., vasárnap

Tananyagok különböző rendszerekben

A PROMPT Oktatóközpont segítségével részletesen is megismerkedhettem a Moodle keretrendszerrel, beállítási lehetőségeivel és működésével is. 
Mivel az elmúlt tanév során még nem ismertem a Moodle keretrendszer beállítási módjait, ezért kerestem tanulóimnak egy olyan lehetőséget, ahova feladatokat, teszteket, űrlapokat tehetek fel osztályonként. Így akadtam rá az Edmodo-ra, ami tulajdonképpen nem egy keretrendszer, hanem egy "mikroblog". A rendszer egyik számomra legfontosabb lehetősége az, hogy osztályonként megadhatok linkeket, feladatokat, stb. Természetesen előtte is használtunk linkeket, de többször előfordult, hogy több tanuló rosszul másolta le az URL címet a tábláról, így az nem is működött. Az Edmodo-ban ez nem fordulhat elő, hiszen csak a megadott linkre kell kattintani.
Tavaly a 6., 7. és 8. osztályosokkal dolgoztunk a rendszerben. Az idei tanévben megismertettem a most 6. osztályos tanulókat is ezzel a lehetőséggel. Az első reakciójuk ez volt:

"Hiszen ez olyan, mint a Facebook."

Igen, valóban hasonlít rá, de hasonlít a Moodle-ra is. Hiszen az Edmodo-ban is tudjuk követni a tanulók tevékenységét, tudunk kommunikálni egymással üzenetek formájában, különböző állományokat tudunk feltölteni. Igaz, a tananyag nem jelenik meg olyan formában, mint a Moodle-ban. De erre is találtam egy megoldást. Az eXeLearning-es anyagot a megismert módon felteszem a www.staticloud.com oldalra és a linket adom meg a tanulóknak az Edmodo-ban. Mivel állandóan fejlesztik az oldalt, ezért mindig valami újdonság jelenik meg rajta. Ma vettem észre, hogy kvízeket (igaz-hamis, kiegészítés, rövid válasz, több válasz közül a helyes kiválasztása) is lehet benne készíteni, amihez időkorlát is beállítható. Érdemes bepillantani a "Communities" -be is, ahol sok ajánlatot találunk más kollégáktól. Főleg matematika oktatásánál, illetve az angol nyelv oktatásánál használhatók kiválóan.
Úgy gondolom, az internet olyan lehetőségeket kínál mindannyiunk számára, amit vétek nem kihasználni.


2 megjegyzés:

  1. "Úgy gondolom, az internet olyan lehetőségeket kínál mindannyiunk számára, amit vétek nem kihasználni."
    Kedves Rita!
    A számból vetted ki a szót!
    Köszönöm!

    VálaszTörlés
  2. Kedves Irma!
    Mi mindig egyformán gondolkodtunk, pedig "virtuálisan" ismerjük egymást, nem pedig személyesen.:)
    Az internet szerintem arra is kiválóan alkalmas, hogy olyan kollégákkal kerüljünk kapcsolatba, osszunk meg ötleteket, akikkel személyesen nem tudunk találkozni.
    Köszönöm a hozzászólásodat:)

    VálaszTörlés