Már előző bejegyzéseim egyikében beszámoltam arról, hogy egy egyszerű weblapot készítettem a 8. osztályosokkal. A weboldalakra a szövegeken, képeken, videókon kívül prezentációkat is feltöltöttünk különböző, őket érdeklő témákban. (pl, énekesek, sportolók, csapatok, stb.)
A projekt végén elkészítettem egy úrlapot, amivel egymás munkáját értékelték, osztályozták. Az iskolai osztályzatnak megfelelően az 1 volt a legrosszabb, az 5 pedig a legjobb "jegy". Véleményt mondtak az egyes oldalak és prezentációk kinézetéről, az ott található szövegekről, valamint a bemutatókban található áttűnésekről, animációkról is.
Meglepetésemre néhány tanuló kivételével mindenki komolyan vette ezt a feladatot. Többen megjegyezték a munka közben, hogy "én most nagyon kritikus leszek." És valóban így is lett, hiszen az űrlapon mindenkinek le kellett írni a véleményét is arról, hogy mi hiányzik az oldalról, illetve a prezentációból.
Néhány vélemény:
"nem rossz az oldal, de azért még lenne mit szerkeszteni rajta"
"egy kicsit több kép és több szöveg kellett volna" (prezentációról)
"minden fontos dolgot megtudunk" (prezentációról)
"jó volt ez a kérdőív"
"a szöveg formázása hiányos"
"szerintem jó volt. ügyes volt mindenki.'
Érdekes volt olvasni a diákok véleményét, azért is, mert sokkal kritikusabbak egymással. Látják egymás hibáit, de természetesen észreveszik a jó megoldásokat is, amit le is írtak. Figyeltek a bemutatók esztétikus megjelenésére, a formázásokra, a bemutatókban fellelhető információk mennyiségére.
Remélem, a középiskolában is hasonló teljesítményt nyújtanak.
"Nem érdemes a hibáinkat elkövetni, ha nem tanulunk belőle!"
(Abraham Lincoln)
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése