2013. április 28., vasárnap

E-learning tananyag - Dropbox



Sokszor nosztalgiával gondolok a PROMPT által szervezett tanfolyamokra, főleg akkor, amikor új tanfolyam indul. Eszembe jutnak az "együtt töltött virtuális óráink", a társaim és nem utolsósorban a tutoraink is, akik mindig készségesen segítettek és segítenek a mai napig is, amiért nagy-nagy köszönettel tartozom.


Az egyik tanfolyamon egy e-learning tananyag készítése volt a feladatunk, amibe nagy lelkesedéssel kezdtünk, hiszen ez egy olyan gyakorlati munka volt, amit saját igényeink szerint alakíthattunk, formálhattunk. Én egy németes tananyagot készítettem, amely teszteket, hallás utáni értést, szövegértést, ismétlő feladatokat és természetesen új anyagot is tartalmazott. Természetesen ki is próbáltam, amelyről itt írtam.

Idén azonban észrevettem, hogy a hely, ahova a munkánkat feltöltöttük, nem működik. De a tutorunk, Robi a segítségemre sietett. Olvasva a blogbejegyzésemet, rögtön a megoldáson törte a fejét, így ajánlott nekem egy újabb alkalmazást a Dropbox-ot. Hallottam már róla, de nem használtam. SŐT! Azt sem tudtam, hogy nemcsak online lehet használni, hanem a számítógépre letöltve is. Aztán lassan megismerkedtem vele, és rájöttem, hogy egy rendkívül hasznos alkalmazás, amit biztosan fogok használni a továbbiakban is, hiszen terveim között szerepel, hogy készítek még tananyagokat a gyerekeknek, mivel pozitív visszajelzéseket kaptam tőlük.

A Dropbox első használatakor arra kell figyelni, hogy engedélyezzük a "Public folder" használatát, így az anyagainkat publikussá tehetjük. Ha ezt nem tesszük, akkor csak azok látják a könyvtárainkat, állományainkat, akikkel ezt megosztjuk. Persze ezt utólag is engedélyezhetjük.

A publikus megosztáskor az is nagyon tetszik, hogy a hosszú URL címet le is rövidíthetjük.

A tananyagom itt található.

"Soha le nem mondani, soha el nem csüggedni, ha kell, mindig újra kezdeni."
/Kossuth Lajos/


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése