2014. október 21., kedd

Sulinetwork konferencia 2014

Nagy várakozással tekintettem a VII. Sulinetwork konferencia elé, amit 2014. október 17-19. között rendeztek meg Győrben a Mobilis-ben és a Széchenyi István Egyetemen.
Egyrészt öröm volt újra találkozni régi barátokkal, ismerősökkel, tanárokkal, kötetlenül beszélgetni velük, másrészt sok új dologgal ismerkedtünk meg. Nemcsak hallgatók, passzív résztvevők voltunk, hanem mi magunk is aktívan alkottunk, így a rendelkezésre álló idő gyorsan elrepült. Öröm volt, hogy a konferencia itt volt Győrben, aminek oka az is volt, hogy a nyugati régió pedagógusait is szerették volna megismertetni a digitális írástudással, az alkalmazásokkal, amiket a mindennapi munka során is jól lehet használni.

Az Educatio Nonprofit Kft. Digitális Pedagógia Osztálya által szervezett Sulinetwork 2014 Konferenciát Schanda Tamás ifjúságpolitikáért felelős helyette államtitkár nyitotta meg, amit a Mobilis bemutatása követett.

Ezt követően rövid előadások hangzottak el különböző témákban:

  1. Koplányi Emil: A digitális kompetencia fejlesztésének új lehetőségei - a TÁMOP 3.1.1 II. szakasz eredményei 
  2. Főző Attila László: Az m-learningtől a szabad szoftverekig - kutatás-fejlesztési projektek tapasztalatai
  3. Horváth Ádám: Elektronikus óravázlat-tervezés és tanóravezérlés kötöttségek nélkül
  4. Luiza Plotnikova: SMART Exemplary Educator program
  5. Schmidt Pál: Digitális készségek és programozás – a 21. század alapképességei
  6. Csúsz István: Prezi@Edu – Zoomolj bele a tananyagba 



Este került sor a Sulinetwork 2013 díj átadására, illetve az IKT Műhely 2014-ben résztvevők díjazására is. Gratulálok a díjazottaknak:)


Másnap kezdődtak a szekcióülések, ahol mi "hallgatók" aktívan vettünk részt, így az idő villámgyoran és nagyon hasznosan, "kreatívan"  telt.

Délelőtt Kovács Krisztina és Farkas Róbert Videótanár -" a  visszatekerhető tanár" szekciójában vettem részt. A Videótanárt már régebben is ismertem, néhány videót is megnéztem, de mivel kicsiket tanítok és a Videótanáron 5-8. osztályosoknak vannak videók, ezért kicsit feledésbe merült, sajnos. Mióta utoljára láttam, azóta nagyon sokat változott és létrehoztak hozzá egy olyan felületet a Tanulizátor-t, ahol a videókhoz tesztkérdéseket is létre lehet hozni. Őszintén bevallom, amikor olvastam a szekció leírását, akkor utánanéztem a Tanulizátornak és már akkor megoldottam néhány tesztet. Már ekkor elnyerte a tetszésemet, de a szekcióban készítettünk mi is teszteket. Ebben sikeresebb voltam, mint egy történelmi témájú teszt megoldásában. Bár egyik kedvenc tantárgyam a történelem volt, a teszt megoldása során sok nehézségbe ütköztem a megkopott tudásom miatt. Így inkább a különböző típusú tesztek készítését próbáltam ki. Nagyon jó, hogy könnyen, gyorsan használható.
A munka során kipróbálhattuk még a KeepVid, a TubeChop és a CaptionGenerator online alkalmazásokat is. Ezek számomra új dolgok voltak, de nagyon hasnosak is egyben. Mivel a YouTube-ot "csak" videónézésre használom, ezért itt is sok újdonsággal ismerkedtem meg: pl. csatornák, listák, amik nagyon hasznos dolgok.
Köszönet a sok új információért:)

Délután Füzi Ottília és Farkas Bertalan Péter Felhőalapú tartalommendzsment szekciójában vettem részt, ahol szintén megismertem új alkalmazásokat: pl. TeamUp, Stopwatch, Pearltrees. Ez utóbbiban egy tematikus gyűjteményt lehet összeállítani, ami nagyon jól használható a későbbiek során is. A csoportmunka során mi is gyűjtöttünk alkalmazásokat különböző témákban, így egy nagyon hasznos alkalmazásgyűjteményt kaptunk, amit később magunk is bővíthetünk. Ezenkívül létrehoztunk űrlapokat is, amit ki is értékeltünk online. Az úrlapkészítést  már többször használtam tanórákon is a gyerekek nagy örömére. Nagyon szeretnek úrlapok segítségével dolgozatot írni. Erről itt írtam.

A szekcióülések után TeachMeet-en vettünk részt, ahol kollégáink beszéltek az általuk végzett munkáról 3 percben.

A munka után következett a szórakozás, hiszen a Mobilis-ben mindent kipróbálhattunk, játszottunk, mi magunk is gyerekekké váltunk. De jó volt felhőtlenül nevetni, mosolyogni. Részt vettünk tüzes kísérleteken is.




A harmadik nap is szekcióüléssel kezdődött. Én a Tartalomkészítés a Sulineten - Új alkalmazások kicsiknek és nagyoknak szekció munkájában vettem részt. A Sulinet bemutatását követően megismerhettük, hogyan készíthetünk különböző típusú tartalmakat a Sulineten keresztül. Ezek a tartalmak nemcsak az óvodásoknak, hanem az 1-4. osztályos tanulóknak is segítséget jelentenek. Több feladattípus közül választhatunk:

  • szókereső
  • sorbarendező
  • gondolattérkép
  • keresztrejtvény
  • idővonal
  • tanulókártya
  • képmutató

Itt látható egy általam készített szókereső.



A konferencia zárásaként Főző Attila fényképes visszaemlékezéssel elevenítette fel a konferencia legemlékezetesebb pillanatait.

Nagyon jó hangulatú és hasznos 3 napot tölthettünk együtt, amiért köszönet a szervezőknek, előadóknak. 

A kép forrása: http://www.sulinet.hu/sulinetwork/index.html

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése