2019. január 29., kedd

Edison újabb kalandjai


Edison robotot nagyon szeretem, mert sokrétűen használható. Az alsó tagozatosokkal szakkörön többféle feladatot is kipróbáltunk. Volt, ami sikeresebb volt, volt, ami nehezebben ment.  De a gyerekekkel közösen mindig megpróbáltuk a hibákat kijavítani.

Igyekszem olyan programozási feladatokat kitalálni, amelyek során a gyerekek  a más tanórákon tanult ismereteiket is gyakorolni tudják.




A mai szakkörön először a helyesírást gyakoroltuk a kis robot segítségével. Pár évvel ezelőtt készítettem szókártyákat a j és ly gyakorlásához. Ezeket használtuk fel a szakkörön.  A 2-3. osztályosoknak a földre letettem egy szókártyát, illetve a j és ly betűket. A gyerekeknek először a szóhoz kellett vezetni a robotot, majd a j vagy ly betűhöz. Ez nem volt könnyű EdBlocks-ban, de a gyerekek nem  adták fel. A csoportok jól dolgoztak, megnézték egymás programozását is. 



A 4. osztályosoknál nehezítettem a feladaton. Itt már 3 szókártya került a földre. Egyesével kellett őket a j vagy ly betűkhöz vinni. A csoportok itt is megnézték egymás programozását, sőt még el is mondták, hogy hol hibáztak a társaik. Végül egy fiúkból álló csoport jutott legközelebb a megoldáshoz.



A következő feladatban egy óriáslabirintuson keresztül kellett elvezetni a robotot a célhoz. Ennél a feladatnál ismerkedtek meg a gyerekek az EdScratch fejlesztői környezettel. Még attól sem ijedtek meg, hogy angolul voltak az utasítások. Először megbeszéltük melyik 3 utasítást használják  (előre, megy .... cm-t,  balra fordul 90 fokot, jobbra fordul 90 fokot) A feladat elkezdése előtt azt is megbeszéltük, hogyan lenne hatékony a munka: 1 tanuló a csoportból mér vonalzóval az óriáslabirintusnál, mások pedig programoznak. Még a 2. osztályosok is ügyesen dolgoztak. Volt olyan csoport, amelyik nagyon messzire jutott a labirintusnál. Többször kérték azt is, hogy próbáljuk ki, nézzük meg, jó-e amit csináltak. Ilyenkor mindenki a labirintus köré gyűlt és figyeltük, meddig jut a robot. Ha letért a labirintusról, megbeszéltük, mi volt a hiba, amit a gyerekek azonnal korrigáltak is.



Nagyon jó hangulatban dolgoztak a gyerekek, bár nehéznek találták a feladatot. De megbeszéltük, hogy következő alkalommal is megpróbáljuk a labirintust.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése