A tanév vége felé közeledve egyre nagyobb kihívás a tanulók motiválása, érdeklődésének fenntartása. Ezért is örültem, hogy részt vehettem az idei A tanulás jövője MOOC 2022 nyílt online kurzuson, melyet a Tempus Közalapítvány szervezett, mivel sok olyan alkalmazást ismertem meg, amelyekkel a tanulók szívesen dolgoznak, ismételnek.
Ezen az online kurzuson hetente kaptuk a tananyagot, amelyben hanganyagot, videót is találtunk. Természetesen minden modulhoz tartoztak beadandó feladatok, amiket a facilitátorok értékeltek, ha kellett javaslatokat is adtak. Mivel kezdő és haladó szinten is beadhattuk a feladatokat, így mindenki kiválaszthatta a tudásának megfelelő szintet.
Mivel a modulok facilitátorai maguk is gyakorló pedagógusok, ezért nagyon sok tanácsot, hasznos ötletet tudtak adni egy-egy területen. (pl. értékelés, gamifikáció, motiváció, stb.) A facilitátorokkal, kollégákkal, tanulótársakkal a fórumokon tudtunk kommunikálni, így itt is tudtunk új ismereteket szerezni.
Az idei kurzuson ismertem meg a Blooket alkalmazást, ami nagyon hasonlít a Kahoot-hoz. Mivel többször Kahoot-ozunk, ezért egy idő után az már unalmasabb lesz a tanulóknak, ezért is örültem meg a Blooket-nek, mivel ebben több játékfelület található és még egymástól is lehet "szerezni" pl. aranyat.
Ezt az alkalmazást először a 8. osztályban informatikaórán próbáltam ki.
A cél a tanult ismeretek gyakorlása volt.
Az egyik ok, amiért a Blooket nagyon tetszik az, hogy nem kell a tanulóknak regisztrálni. A Kahoot-hoz hasonlóan egy adott oldalra kell menni a tanulóknak, ahol az avatar kiválasztása, a név és a játékkód beírása után indulhat is az alapbeállítás szerint 7 perces játék.
Ha osztályteremben játszunk, akkor nekünk, mint hostnak kell indítani a játékot.
Ki kell választanunk a játékfelületet is:
- dinós
- kincskeresés
- crypto
- halászós
- királyi csata
- városépítős
- kávézó
- üzem
- futóverseny
- toronyjáték
- hagyományos kvíz
A legtöbb játékfelületen lehetőség van egymástól "rabolni".
Mi a következő módon játszottunk:
A tanulókkal közösen eldöntöttük melyik legyen a játékfelület, majd a játék indítását követően az interaktív táblán láthatták a játék aktuális állását. Itt láthatták azt is, ki rabolt tőlük, bár ez megjelent a gyerekek felületén is.
Érdekes volt hallani a reakciókat, amikor valaki pl. aranyat szerzett a másiktól. De előfordult az is, hogy a gyerekek azon mérgelődtek, hogy már megint nem tudják a helyes választ a kérdésre. (Rossz válasz esetén az alkalmazás megjeleníti a helyes választ.)
A játékidő letelte után megjelenik a pódium, azaz az első 3 helyezett.
A játék másik előnye, hogy minden osztály/csoport kiválaszthatja a neki tetsző játékot. Pl. nálunk 8. osztályban a kincskeresés volt a legkedveltebb, a rablás miatt.
Amikor feltettem a kérdést, Kahoot vagy Blooket, akkor az utóbbit választották végzős tanulóink. 6. osztályban viszont inkább a Kahoot volt a nyerő alkalmazás.
A Blooket felületen készített tesztek természetesen egyedül is megoldhatók, így pl. online oktatás során is kiválóan használhatók. Ekkor természetesen csak azok a játékfelületek jelennek meg, amelyekben nem lehet rabolni egymástól.
Akinek kedve van, próbálja ki ezt az informatikához kapcsolódó játékot. A játéktábla kiválasztása után új játék, majd megint új játék. A program megkérdezi, akarunk-e tutoriált. A megfelelő gombra klikkelés után máris indulhat a játék.
A Blooket-ben természetesen kereshetünk is a publikus feladatsorok között.
Úgy gondolom, kiváló, sokrétű alkalmazást ismertem meg, amit mindenkinek ajánlok kipróbálásra is.:)
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése