2010. november 10., szerda

Miért éppen az e-learning?



Mivel a digitális világ napról napra fejlődik, tanulóink pedig digitális bennszülöttek ebben a folyamatosan változó, fejlődő világban, így az e-learning különösen fontos szerepet kaphat a tanítás-tanulás folyamatában. Hasonló tanfolyamon már részt vettem, amikor a projektoktatásról tanultam, illetve arról, miként tudom használni az internetet a nyelvoktatás területén. Mondhatom, az volt az első találkozásom az e-learning-gel, bár akkor még a keretrendszerről nem is hallottam, viszont több feladatkészítő linket kaptunk.
Ez a tanfolyam más jellegű, mégis nagyon érdekes, és élvezetes számomra a tanulás. Elsődleges célom, hogy  megismerkedjek a keretrendszerrel, a használatával, és a tanulóimmal is szeretném majd megismertetni a tanulásnak ezt a módját.
A tanfolyamon már eddig is sok új ismerethez jutottam, több új fogalmat is megismertem pl. keretrendszer, illetve a használata, blogkészítés, szinkron, aszinkron oktatás stb. Talán konkrét példákkal is találkozunk a keretrendszer iskolai alkalmazásával kapcsolatban.
A munkám során mindenképpen szeretném majd kipróbálni a hálózati tanulási módszereket. A technikai feltételek adottak, tanulóink nagy része szívesen dolgozik a számítógépen, szerintem szívesen vennék az ilyen jellegű próbálkozást is. SŐT! Néhányan biztosan örömmel vennének részt a tananyagok szerkesztésében, illetve feltöltésében is.
                Eötvös Lóránd gondolata kifejezi szerintem a tanfolyam alapgondolatát:
„Tanuljunk egymástól, hogy minél jobban taníthassunk.”

2 megjegyzés:

  1. Nagyon jó, hogy a tanfolyamon ennyien támogatjátok a keretrendszer bevezetését. Látok benne fantáziát általános iskolában is. Bár a hálózati tanulásnak nagyon sok lehetősége van az internet web2-es eszközeivel:) Remélem, azokhoz is kedvet kapsz majd:)

    VálaszTörlés
  2. Szívem szerinti a fent említett idézet.
    Köszönöm Rita! Én is így gondolok a kurusra.

    VálaszTörlés