A gyerekek véleménye alapján (http://rita-e-learning.blogspot.com/2012/03/munka-virtualis-osztalyteremben.html) elkészítettem a diagramokat, amikre vonatkozóan olyan kérdéseket tettem fel, amelyek a kompetenciamérésben is megtalálhatók. Ezenkívül kíváncsi voltam arra is, hogy a diagram típusát felismerik-e a tanulók. Nagy örömömre szinte mindenki felismerte a típusokat. A gyerekek véleményezték a társaik munkáját is. A válaszokat Word dokumentumban készítették, amiket fel is töltöttek a virtuális osztálytermünkbe. Míg az előző órán a dokumentumok feltöltésében segítségre szorultak, addig a mai órán már teljesen egyedül oldották meg ezt a feladatot is.
A mai órán megbeszéltük a weblapok főbb jellemzőit is, így mindenki ellenőrizhette, hogy jól gondolkodott-e előző órán.
Kíváncsi voltam arra, hogy a gyerekek tudják-e a weblap és a blog közti különbségeket, hasonlóságokat. Munkájukhoz használhatták az internetet, bár többen fejből írták le a véleményüket. Az elkészült Word dokumentumokat természetesen fel kellett tölteniük az Edmodo-ba, amik alapján elkészítettem egy összefoglaló táblázatot.
blog
|
weblap
|
-
internetes napló
-
több dologról szól
-
magadról szól
-
manuális frissítés
-
képek, videók
- személyes (12 tanuló említette)
-
órát, zenelejátszót is bele lehet tenni
- mindent bele lehet írni, ami érdekel
-
1 vagy 2 ember kezeli
-
saját vélemény
-
nincs kötöttség
-
folyamatosan változik
|
-
1 dologról szól (2 tanuló írta)
-
másoknak ad információt (5 tanuló említette)
-
itt nem lehet óra, zenelejátszó
-
több ember kezeli
-
„hivatalosabb”
-
kötött szövegű
|
A válaszokból úgy látom, hogy a gyerekek nagy része érzi a két fogalom közti különbséget. Néhányan a biztonság kedvéért már óra közben visszajelzést kértek a munkájukról.
Úgy gondolom, hogy az önálló munka során szerzett tudás jobban megmarad a gyerekekben, mintha én mondanám el nekik a tudnivalókat.
Kedves Rita! Igen, én is úgy gondolom, hogy az önálló munka során szerzett tudás a legfőbb hozadéka a web 2.0 alkalmazásainak.Ezért érdemes nekünk is minél több ilyen eszközt megtanulni, elsajátítani. Egy virtuális teremben könnyebben megtalálhatjuk a közös nyelvet diákjainkkal.:)
VálaszTörlés