2012. március 5., hétfő

Munka a virtuális osztályteremben 2.



A gyerekek véleménye alapján (http://rita-e-learning.blogspot.com/2012/03/munka-virtualis-osztalyteremben.html) elkészítettem a diagramokat, amikre vonatkozóan olyan kérdéseket tettem fel, amelyek a kompetenciamérésben is megtalálhatók. Ezenkívül kíváncsi voltam arra is, hogy a diagram típusát felismerik-e a tanulók. Nagy örömömre szinte mindenki felismerte a típusokat. A gyerekek véleményezték a társaik munkáját is. A válaszokat Word dokumentumban készítették, amiket fel is töltöttek a virtuális osztálytermünkbe. Míg az előző órán a dokumentumok feltöltésében segítségre szorultak, addig a mai órán már teljesen egyedül oldották meg ezt a feladatot is.
A mai órán megbeszéltük a weblapok főbb jellemzőit is, így mindenki ellenőrizhette, hogy jól gondolkodott-e előző órán.

Kíváncsi voltam arra, hogy a gyerekek tudják-e a weblap és a blog közti különbségeket, hasonlóságokat. Munkájukhoz használhatták az internetet, bár többen fejből írták le a véleményüket. Az elkészült Word dokumentumokat természetesen fel kellett tölteniük az Edmodo-ba, amik alapján elkészítettem egy összefoglaló táblázatot.

blog
weblap
-         internetes napló
-         több dologról szól
-         magadról szól
-         manuális frissítés
-         képek, videók
-        személyes (12 tanuló említette)
-         órát, zenelejátszót is bele lehet tenni
-  mindent bele lehet írni, ami érdekel
-         1 vagy 2 ember kezeli
-         saját vélemény
-         nincs kötöttség
-         folyamatosan változik
-         1 dologról szól (2 tanuló írta)
-         másoknak ad információt (5 tanuló említette)
-         itt nem lehet óra, zenelejátszó
-         több ember kezeli
-         „hivatalosabb”
-         kötött szövegű

 A válaszokból úgy látom, hogy a gyerekek nagy része érzi a két fogalom közti különbséget. Néhányan a biztonság kedvéért már óra közben visszajelzést kértek a munkájukról. 
Úgy gondolom, hogy az önálló munka során szerzett tudás jobban megmarad a gyerekekben, mintha én mondanám el nekik a tudnivalókat.

1 megjegyzés:

  1. Kedves Rita! Igen, én is úgy gondolom, hogy az önálló munka során szerzett tudás a legfőbb hozadéka a web 2.0 alkalmazásainak.Ezért érdemes nekünk is minél több ilyen eszközt megtanulni, elsajátítani. Egy virtuális teremben könnyebben megtalálhatjuk a közös nyelvet diákjainkkal.:)

    VálaszTörlés