2012. március 18., vasárnap

Jeopardy


Már régebben olvastam a Jeopardy programról, de a tanórákon az elmúlt hónapig nem próbáltam ki.

Miután részt veszek a Microsoft PIL Akadémián és ott nagyon sok pozitív visszajelzést olvastam a Jeopardy-ról, ezért úgy gondoltam, hogy németórákon én is kipróbálom. 



Már az elkészítése meglepetés volt, hiszen nagyon hamar sikerült egy feladatot összeállítani. Nagyon tetszik, hogy mind a nyelvtani anyagot, mind a szókincset kiválóan lehet vele gyakoroltatni. A feladatmegoldás közben pedig a gyerekek együttműködése is fejlődik, hiszen csoportmunkában dolgoznak. A csoportok száma még a feladat elkezdése előtt beállítható, illetve megadhatunk időkorlátot is. Ez utóbbi azért fontos, mert így a gyerekek rákényszerülnek a gyorsabb gondolkodásra. Természetesen a győztes csapat jutalomban részesül.
A gyerekek jobban kedvelik, amikor a szókincset, a tanult témákat gyakorolják, kevésbé kedveltek a nyelvtani anyagot tartalmazó Jeopardy-k.
A 8. osztályban fontosnak tartom, hogy a tanult nyelvtani anyagot év végéig átismételjük. Ebben ez az IKT-eszköz nagy segítségemre van, hiszen így kiderül az is, hogy ki mit felejtett el az évek során, mit kell még átismételni.
A Jeopardy-t kiválóan lehet használni más tantárgyaknál is.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése