Községünkben a gyerekek nagyon jó helyzetben vannak olyan szempontból, hogy otthon is szinte mindenkinek van internetelérése. De nagyon sokan rendelkeznek okostelefonnal is, amin keresztül szintén elérhető a világháló. Ezért is próbálkoztam meg az online házi feladattal a 6. és a 8. osztályban. Idővel természetesen a 7., az 5. és a 4. osztályosokat is megpróbálom bevonni ebbe a munkába.
Most az említett két évfolyamon tapasztaltakat szeretném leírni. Mindkét évfolyamon a jobb képességű diákokkal dolgozom, akik a németet második idegen nyelvként tanulják. (kis csoportlétszám) Előnyt jelent számomra, hogy az informatikát is én tanítom nekik, így tudom, hogy mi várható el tőlük a számítógép használatakor. A házi feladatot az Edmodo virtuális osztályterembe tettem fel nekik, amiben tanórákon is dolgozunk, tehát nem ismeretlen világ a számukra.
Tapasztalataim:
6. osztály:
A gyerekek közül MINDENKI elvégezte a kijelölt házi feladatot. SŐT! Meg is kérdezték tőlem, hogy láttam-e, hogy 90%-ra sikerült megoldani a hiányos szöveg beírását. Nagy öröm volt, hogy megnézték az eredményeiket, a hibáikat is. Lehetőség volt differenciálásra is, hiszen minden tanulóval megbeszéltem, hogy mit végezzen el. Volt, akinek az órai feladatot kellett még egyszer megoldania, volt, akinek a Legyen Ön is Milliomos játékkal kellett dolgozni. Több tanulóm többször megcsinálta az órai feladatot is, nemcsak a kijelölt feladatrészt. Mivel én is látom a gyerekek megoldását, ezért további differenciálásra van lehetőség.
Úgy látom, hogy a gyerekek ezen az évfolyamon pozitívan fogadták az online házi feladatot.
8. osztály:
A tanulók közül nagyon kevesen végezték el a feladatot. Ők is megnézték a hibáikat, amit azért tartok rendkívül fontosnak, mert az ember a hibáiból többet tanul, könnyebben megjegyzi a helyes megoldást. Néhány tanulóm azt mondta, hogy mindig elfelejti, hogy az interneten van a házi feladat, és jobb lenne, ha visszatérnénk a régi formához. Így a következő órán már nem online kapták a házi feladatot, amit - természetesen - megint kevesen oldottak meg. (A "reklamálók" így is elfelejtették a házi feladatot megoldani.)
Ebből arra a következtetésre jutottam, hogy 8. osztályban igazából teljesen mindegy, hogy online vagy offline-e a házi feladat, mert a szorgalmasabb, lelkiismeretesebb diákok mindegyiket megoldják.
Úgy gondolom, minél fiatalabb korosztálynál kezdjük el lassan, folyamatosan alkalmazni az online házi feladatot, annál inkább hozzászoknak diákjaink ehhez a formához. Így az interneten töltött nem kevés időt is hasznosabbá tehetjük.
Ebből arra a következtetésre jutottam, hogy 8. osztályban igazából teljesen mindegy, hogy online vagy offline-e a házi feladat, mert a szorgalmasabb, lelkiismeretesebb diákok mindegyiket megoldják.
Úgy gondolom, minél fiatalabb korosztálynál kezdjük el lassan, folyamatosan alkalmazni az online házi feladatot, annál inkább hozzászoknak diákjaink ehhez a formához. Így az interneten töltött nem kevés időt is hasznosabbá tehetjük.
Kedves Rita!
VálaszTörlésÉn is fontosnak tartom azt a szempontot, hogy az internetet használó fiatalok megismerjék a világháló olyan alkalmazásait, amelyek értékeket, tudást közvetítenek számukra. Erre egy eszköz a házi feladatok online megoldása.
Kedves Irma!
TörlésIgen, én is így gondolom, ezért próbálkozom továbbra is az online házi feladatokkal minél fiatalabb gyerekekkel. Talán a türelmes munka meghozza gyümölcsét.:)