A témahét harmadik napján a kiterjesztett valóságé volt a főszerep. Már nagyon vártam a lehetőséget, hogy a kicsikkel is élesben kipróbáljak több alkalmazást. Kíváncsi voltam arra is, mennyire nyerik el tetszésüket ezek az új alkalmazások.
Először a 2. és 3. osztályosok olvasták le azokat a QR kódokat, amelyeket előző nap a 8. osztályosok készítettek számukra. A legnagyobb nehézséget az jelentette, hogy a gyerekek elfelejtették, hogy melyik kódot olvasták már le. Jó volt látni, hogy együttműködve, közösen, vita nélkül dolgoztak. A leolvasott találós kérdéseket le is írták a füzetbe természetesen a megoldással együtt. Csak néhány kérdésnél kellett segíteni a megoldásban, de végül azokra is rájöttek a gyerekek.
Mindenkinek nagyon tetszett a leolvasásos játék.
Külön öröm volt számomra, hogy kollégáim közül többen is bekapcsolódtak a leolvasásba, sőt volt, aki maga is megtanult QR kódot készíteni. A gyerekek hitetlenkedve hallgatták, hogy néhány perc alatt maguk is létrehozhatnak kódokat.
Másik kedvelt alkalmazás a Quiver 3D volt. Először kiszínezték a gyerekek a tavaszhoz kapcsolódó rajzokat, majd beolvastuk. és figyeltük merre repülnek a színes pillangók., hogyan néz körbe a nyuszi, illetve a zsiráf hogyan gyűjti a tojásokat. Kis nehézséget okozott, hogy nem minden esetben sikerült a beolvasás, de holnap újra megpróbáljuk.
A 2. osztályosok ma megismerkedtek Beebot és Bluebot robotokkal, bár nem voltak számukra teljesen ismeretlenek a méhecskék, hiszen a Kódolás hetén már találkoztak velük. Most kicsit nehezítettünk a feladaton, hiszen úgy kellett programozni , hogy a betűkből értelmes szót kapjunk, ami a tavaszhoz kapcsolódik. Ez még kicsit nehéz volt, de a héten lesz még lehetőség a gyakorlásra
Mai munkánk összefoglalása videóban:
Kedves Rita!
VálaszTörlésMinden elismerésem a Tiéd!
Szuper, amit csinálsz!
Kedves Zsike!
TörlésNagyon köszönöm szavaidat:)