2018. október 22., hétfő

CodeWeek3. Generációk küzdelme


A CodeWeek keretén belül került sor iskolánkban október 18-án  a Generációk küzdelme elnevezésű eseményre. Ennek keretében nemcsak a 2. osztályos tanulók, hanem szüleik, nagyszüleik is ismerkedtek a kódolással, programozással, illetve a rendelkezésre álló  robotokkal, amiket természetesen ki is próbáltak kicsik és nagyok.

A foglalkozás kezdetén ismertettem, hogy miért is gyűltünk össze. Elmondtam azt is, hogy a gyerekek számára miért fontos a kódolás, programozás.

A rövid beveezető után kezdődött az érdemi munka: először a Lightbot  Hour of Code alkalmazást próbálták ki felnőttek, gyerekek. Ezt az alkalmazást nagyon szeretem, hiszen játékosan fejleszti a tanulók algoritmikus gondolkodását, A Lightbot-nak többféle változata van, az általam választott alkalmazás mobiltelefonra is letölthető.

Nagyon jó volt látni, hogy a szülők, nagyszülők is lelkesen, kitartóan próbálkoztak az egyre nehezedő feladatok megoldásával. Először a gyerekek segítettek a felnőtteknek, hiszen ők már hasonló alkalmazással találkoztak. A szülők, nagyszülők nagyon hamar ráéreztek arra, hogyan is kell mozgatni a kis robotot, így a nehezebb feladatoknál már ők segítettek a gyerekeknek.

Nagy öröm volt, amikor  többeknek sikerült teljesíteni az 1. szintet.



A számítógépes programozást a robotokkal való ismerkedés követte.

Először a Beebot, Bluebot méhecskéket próbálták ki a felnőttek, amiben a gyerekek voltak segítségükre. A robotika szakkörösök pályáin szépen haladtak a méhecskék.



Ezt követte az igazi küzdelem a generációk között: Jimut kellett minél gyorsabban az adott pályán a célba eljuttatni.  A "verseny" során gyerek/unoka küzdött a szülővel/nagyszülővel. Aki beért a célba - időeredménytől függetlenül - jutalomban részesült.
Nagyon jó volt látni, hgoy a szülők, nagyszülők is milyen önfeledten irányították a robotot a cél felé, a gyerekek, unokák pedig szurkoltak nekik.




A délután zárásaként bemutatkozott Edbot robot is, aki a szorzótáblát kérdezte ki a gyerekektől. Nagy derültséget okozott, amikor hibás válasz esetén fekvőtámasszal büntette önmagát.

A nagyon jó hangulatú délutáni foglalkozás  hamar eltelt. A visszajelzések alapján mindenki nagyon jól érezte magát. A szülők, nagyszülők örültek, hogy betekintést nyerhettek abba, hogy gyermekeik, unokáik mivel foglalkoznak az iskolában.


"Minden embernek természetes, hogy törekszik a tudásra."
(Arisztotelesz)




2 megjegyzés: