2018. október 22., hétfő

CodeWeek2.



A CodeWeek eseményei a 2. héten is folytatódtak iskolánkban: ekkor a robotoké volt a főszerep.
Mind alsó, mind felső tagozaton lehetőség volt a Beebot, Bluebot, Ozobot, Jimu, mBotRanger kipróbálására. Még a robotoknak nevet is találtak pl. Jimut elnevezték Wall-E-nak, a film után. 

A gyerekek közül többen is megkérdezték, mennyibe kerül egy-egy robot. Volt, aki eldöntötte, hogy karácsonyra szeretne egyet.

Csodálkozva hallgatták, hogy Jimut én raktam össze. Ekkor derült ki az is, hogy az egyik 8. osztályos fiúnak van Lego robotja - igaz még nem rakta össze. De ígéretet kaptam arra, hogy a következő tanóráig összeszereli és el is hozza bemutatni a többieknek.

A felső tagozatos diákok a számítógépes programozás mellett szívesen próbálták ki a robotokat. Eleinte kevesebben, majd mind többen gyűltek a robotok köré, hogy minél több pályát próbálhassanak ki. Mindenki azt hitte, hogy nagyon könnyű a távirányításuk, de aztán többeknek be kellett látni, hogy tévedtek. Rögtön kiderült, ki az, aki otthon sokat játszott távirányítós autóval. Több lány is kiválóan irányította Jimut.

Október 16-án először a 3. osztályosok programoztak, kódoltak. Közülük sokan járnak robotika szakkörre is, így ők sokat segítettek a többieknek. 



Ugyanezen a napon az első osztályosok megismerkedtek Ozobottal. Mindenki húzhatott egy színes vonalat, amin majd a robot végigmegy.  




Nagy sikert aratott a többi robot is, amit szívesen kipróbáltak az elsősök. Voltak, akik sikongattak is, amikor a kisautó nagy sebességgel feléjük közeledett.

Október 18-án 2 eseményre is sor került: délelőtt a 2. osztályosok érkeztek robotozni, majd délután köbetkezett a Generációk küzdelme.

A 2. osztályosokkal nagyon jó hangulatban telt a foglalkozás: ők már "egyszerűbb" pályát rajzoltak Ozobotnak, mint az elsősök. Ezenkívül méhecskéztünk is. A többi robotot csak bemutattam nekik, hiszen ezeknek a robotoknak fontos szerep jutott délután a Generációk küzdelmén, amiről itt olvasható bejegyzés.






Október 19-én a 4. osztályosokkal zártuk a CodeWeek eseményeket. A robotok mellett kedvencük a Lightbot alkalmazás volt. A szakkörösökkel már nagyon sok pályát megoldottunk: igaz, volt, amelyikhez segítséget is kellettt keresnünk a világhálón.  Többen nemcsak a Lightbot1 programmal "játszottak" , hanem pályákat is készítettek a Lightbot2-vel.
Ebben az osztáylan is nagy sikee volt az irányítható robotoknak.



Végül álljon itt egy kis összefoglaló a 2. heti eseményekről.



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése