2018. október 14., vasárnap

CodeWeek 1.


Iskolánk ebben a tanévben is lelkesen csatlakozott a CodeWeek eseményeihez, melyre 2018. október 6-21. között kerül sor. 

Mivel iskolánkban ettől a tanévtől kezdődően elindultak a robotika szakkörök, így sok alsó tagozatos kisdiák egész évben kódolhat, programozhat, robotozhat. Ők eddig Beebot-tal, Bluebot-tal ismerkedtek meg, illetve készítettek saját pályákat is a méhecskéknek. Ezeket a pályákat fel is használtuk a CodeWeek eseményeken.




Már a CodeWeek előtt elkezdőtött a munka, hiszen fontos volt a tervezés, mikor melyik osztály tud kódolni, programozni.

Jelentkeztünk a meghirdetett flashmobra is, melyen alsó és felső tagozatos diákok is segítettek megformálni a kapott betűt.




Az osztályommal jelentkeztünk továbbá a Mobility Digitális Élményközpont által meghirdetett országos vetélkedőre is. Ennek keretében október 8-12. között minden nap egy-egy kódolásos feladatot kellett megoldani fényképpel, videóval dokumentálva a közös munkát. Igaz, sok munka volt, - hiszen a feladatok bizony nagy-nagy odafigyelést igényeltek, mivel egy-egy szám, betű elírása már nem megfelelő eredményt hoz- , mégis nagy élmény volt. 
Együtt, közösen dolgoztunk egy célért:)

A felső tagozatosok  informatikaórákon programoztak, kódoltak, illetve robotokat is irányítottak. Ók a Scratch, Lightbot, Minecraft, Jégvarázs, Starwars játékokkal játszva gyakoroltak. Ezek az alkalmazások nem voltak ismeretlenek számukra, hiszen minden tanévben "játszunk" velük.

Az események szervezésekor kiemelt figyelmet fordítottunk az alsó tagoaztos kisdiákokra, hiszen nekik nincs még informatikaórájuk. 

Október 9-én az első osztályosokhoz ellátogattak Beebot, Bluebot méhecskék. Nagy öröm volt, amikor elindultak és még hangot is adtak. A gyerekek nagyon gyorsan megtanulták a használatukat. Persze előfordult, hogy panaszkodtak nekem, hogy a méhecske nem jó úton megy. Ekkor el kellett magyarázni, hogy a méhecske csak azt csinálja, amit ők beprogramoztak neki. Kipróbálták a szakkörösök pályáit is, amik között találtak könnyebbet és nehezebbet is. Mindenkinek nagyon tetszett a kedves kis méhecske. 




Ugyanezen a napon a 3. osztályosok a blokkprogramozással ismerkedtek, természetesen játékos formában. Ebben segítséget nyújtott számunkra a BlocklyGames alkalmazás. A szakkörösök a Lightbot alkalmazást is megmutatták a többieknek. Nagyon jó volt látni, ahogyan a gyerekek egymásnak segítettek. 

Október 11-én a 2. osztályosokkal unplugged játékokat játszottunk. Ha a nyilakat megfelelően követték, akkor kirajzolódott egy-egy ábra, pl. robot, rakéta, vagy mandala is. A tervezéskor eleinte kicsit tartottam attól, hogy ez nagyon nehéz lesz a gyerekeknek, de az elején elmondtuk nekik mit jelentenek a számok és a nyilak és máris mondták, hgoy nem kell segítség, menni fog nekik. Így is lett. Voltak, akik villámgyorsan megrajzolták a saját ábrájukat:) Ki is színezhették, így születtek robotlányok, színes elefántok.
A legnehezebb a mandala megrajzolása volt, hiszen itt három különböző "kódsort" kellett megoldaniuk, ami nagy koncentráiót, odafigyelést igényel. 






Október 12-én a 4. osztályosok szintén a blokkprogramozással ismerkedtek, de a bátrabbak JImut és mBotRangert is irányíthatták. Érdekes volt, hogy inkább a lányok próbálkoztak a robotok irányításával, bár azért néhány fiú is csatlakozott  hozzánk. Eleinte nehezebben sikerült a robotokat a kijelölt pályán tartani, de aztán végül sikerült. Tetszett a gyerekeknek mindkét robot.
Terveim szerint a jövőben megtanuljuk őket kódolt program segítségével is irányítani.

Végül álljon itt egy rövid összefoglaló a hét eseményeiről.




0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése