2019. június 9., vasárnap

Artec robotok az iskolában 2.


A Digitális Témahét után továbbra is nagy kedvvel, lelkesedéssel építettünk, programoztunk az Artec robotkészlettel.

A képen látható versenyautót egy hátrányos helyzetű tanuló építette meg nagy-nagy türelemmel minta alapján, majd később átépítette egy nagyobb autóvá. 
Eközben pedig még a lányoknak is segített: ők elmondták mit szeretnének, a fiú pedig megépítette nekik. Őt inkább az építés, az alkatrészek beépítése, bekötése kötötte le. Mivel elmondta, hogyan mozogjon az autó, így néhány fiú azt már könnyen le tudta programozni a Studuino szoftver segítségével. Addig próbálkoztak, amíg sikerrel nem jártak. 



Az egyik szakköri foglalkozáson a 3-4. osztályos tanulóknak azt a feladatot adtam, hogy az olvasókönyvből válasszanak egy mesét, vagy egy történetet, amelynek a szereplőit építsék meg, és az ügyes fiúk segítségével programozzák le. A feladatot csoportban kellett megoldaniuk. Fontos volt, hogy a megépített szereplőt ne csak építsék, hanem programozzák is le.
A mese kiválasztása nem is volt olyan egyszerű, hiszen a gyerekeknek végig kellett gondolni, hogy az adott szereplő hogyan tud majd mozogni.

A következő megoldások születtek:
Egy lánycsoport  a Rege a csodaszarvasról történetet választotta, amelyből magát a szarvast építették meg.






















Egy másik csoport a A két Lotti történetből az ikreket és  szüleiket  építette meg. Igaz, végül időhiány miatt csak az egyik kislány készült el.


A harmadik csoport a Holló és a róka meséből a hollót készítette el.


Az építés, programozás nagyon jó hangulatban telt. A gyerekek kíváncsian nézték egymás munkáit is,voltak, akik onnan is merítettek ötleteket.

2 megjegyzés:

  1. Szia! Köszönöm az anyagokat. Nem találom azonban, hogy melyik suli anyagai ezek, mert csak letöltöttem, de nem mentettem el név alatt. Megírnád, hogy melyik suli vagytok? Köszönöm

    VálaszTörlés