A Digitális Témahét után továbbra is nagy kedvvel, lelkesedéssel építettünk, programoztunk az Artec robotkészlettel.
A képen látható versenyautót egy hátrányos helyzetű tanuló építette meg nagy-nagy türelemmel minta alapján, majd később átépítette egy nagyobb autóvá.
Eközben pedig még a lányoknak is segített: ők elmondták mit szeretnének, a fiú pedig megépítette nekik. Őt inkább az építés, az alkatrészek beépítése, bekötése kötötte le. Mivel elmondta, hogyan mozogjon az autó, így néhány fiú azt már könnyen le tudta programozni a Studuino szoftver segítségével. Addig próbálkoztak, amíg sikerrel nem jártak.
Az egyik szakköri foglalkozáson a 3-4. osztályos tanulóknak azt a feladatot adtam, hogy az olvasókönyvből válasszanak egy mesét, vagy egy történetet, amelynek a szereplőit építsék meg, és az ügyes fiúk segítségével programozzák le. A feladatot csoportban kellett megoldaniuk. Fontos volt, hogy a megépített szereplőt ne csak építsék, hanem programozzák is le.
A mese kiválasztása nem is volt olyan egyszerű, hiszen a gyerekeknek végig kellett gondolni, hogy az adott szereplő hogyan tud majd mozogni.
A következő megoldások születtek:
Egy lánycsoport a Rege a csodaszarvasról történetet választotta, amelyből magát a szarvast építették meg.
Egy másik csoport a A két Lotti történetből az ikreket és szüleiket építette meg. Igaz, végül időhiány miatt csak az egyik kislány készült el.
Az építés, programozás nagyon jó hangulatban telt. A gyerekek kíváncsian nézték egymás munkáit is,voltak, akik onnan is merítettek ötleteket.
Szia! Köszönöm az anyagokat. Nem találom azonban, hogy melyik suli anyagai ezek, mert csak letöltöttem, de nem mentettem el név alatt. Megírnád, hogy melyik suli vagytok? Köszönöm
VálaszTörlésSzia! Rábapatonai Petőfi Sándor Általános Iskola:)
VálaszTörlés