2013. március 20., szerda

Webes eszközök - Google Drive

Ezen a héten a PROMPT tanfolyamán a 4. téma feldolgozására került sor. Mivel ez a Google Drive használata volt, ezért úgy gondoltam, hogy itt nem találkozom újdonsággal. De megint tévedtem, mert már az első tananyagnál leragadtam. Nem jutott volna eszembe, hogy mappákba rendezzem a dokumentumokat (pedig a merevlemezen ezt mindig így teszem) Ez talán a lustaságomnak is köszönhető, hogy ha felkerült egy dokumentum vagy magam készítettem egyet, akkor az szépen bekerült a sorba, minden rendszer nélkül. Pedig mennyivel könnyebb így kezelni őket. Rögtön neki is álltam a virtuális rendrakásnak: kitöröltem a felesleges dokumentumokat, létrehoztam a mappaszerkezetet (almappákkal együtt). Így minden áttekinthetővé vált egyszerre, ami nagy örömet okozott. Egy másik újdonság a rácsnézet volt, aminek szintén nagyon megörültem, ugyanis többször előfordul, hogy a figyelmetlenségem miatt elfelejtem elnevezni az itt létrehozott űrlapokat, így azok névtelen dokumentumok maradnak, amiből nem jövök rá, hogy mit is takarnak. A rácsnézetben csak rápillantok a kis képekre és már tudom is, hogy az űrlapot milyen témakörben készítettem.

A Google Drive asztali változatát is használtam. Érdekes volt látni, hogy amint létrehoztam online a mappaszerkezetet, azonnal megjelent az asztali változatban is.  Igaz, offline még nem próbáltam szerkeszteni dokumentumokat, mert a mobiltelefonon ezt elég nehézkesnek tartom, másrészt ha képet szeretnék betenni egy-egy dokumentumba, akkor ahhoz biztosan nem találok megfelelőt a gépen, ezért szükség van pl. a Google képkeresőjére. Ezzel máris összekapcsolódott az 1. és a 4. heti tananyag is. 

A Google Drive nagy előnye, hogy 5 GB tárhelyet biztosít a felhasználóknak.  Ez számomra nagyon előnyös, hiszen más gépen dolgozom a munkahelyemen és máson otthon. Így fontos számomra, hogy a dokumentumokat mindig mindenhonnan elérjem. Igen, tudom, hogy ott a pendrive. De mivel az ember feledékeny, így már velem is előfordult, hogy vagy nem volt nálam  pendrive, vagy egy másik volt éppen nálam. Mióta a Google Drive-ot használom, azóta nyugodt vagyok, hiszen a dokumentumok mindig elérhetők számomra, így a munkahelyemen is tudok dolgozni. Ez pedig a mostani változások között rendkívül fontos. Nagy előnye még, hogy egy helyen vannak a dokumentumaim, amiket természetesen nagyon könnyen tudok szerkeszteni.

A Google Drive lehetőséget ad dokumentumok megosztására is, így akár egy munkaközösség, akár néhány ember együtt tud gondolkodni, együtt tud dolgozni. A gyerekekkel ezt a lehetőséget még nem próbáltam ki, mivel nem sok gyerek rendelkezik gmail fiókkal. Ezért a dokumentum linkjét az Edmodo virtuális osztályterembe másolom be és ott osztom meg a gyerekekkel. A feladatok megoldása után lehetőségem van a megoldások ellenőrzésére is. Először a gyerekek meglepetten tapasztalták, hogy alig küldték el a kitöltött űrlapot, máris jeleztem, hogy megérkezett. Ha elfelejtettem szólni, akkor rá is kérdeztek. :)

Amikor felmérést írattam, akkor pedig egyénenként ellenőriztük a megoldásokat, megbeszéltük az előforduló hibákat és együtt százalékoltuk ki az eredményt a Számológép alkalmazás segítségével. Így akár egyéni fejlesztést is végezhetünk. 
Kár, hogy a gép nem tudja maga kijavítani a dolgozatokat :) 
Az viszont nagyon jó, hogy a válaszok összegzését megmutatja a Google Drive.:


Nemrégiben rajtam is kifogott az influenza, így néhány napot otthon töltöttem, ezért a gyerekek könnyen megoldható feladatot kaptak. Mindenkinek  kérdéseket kellett írni, amit elküldtek nekem e-mailben. Ezekből a kérdésekből következő órára összeállítottam egy űrlapot számukra. Érdekes volt látni, hallani, hogy mennyire örültek, amikor meglátták a saját kérdéseiket, sőt véleményt is alkottak.

Már régóta használom a Google Drive-ot, és nem csalódtam még benne. Már kezdetektől tetszik benne, hogy szöveget, táblázatot, prezentációt, űrlapot, rajzot is készíthetünk benne. A legfontosabb formázási lehetőséget megtaláljuk benne, így egy ingyenes alternatívát jelenthet.
A Google Drive mindenki számára egy nagyon hasznos eszköz.



10 megjegyzés:

  1. Ezt nem hiszem el, de most komolyan, hogy szinte még meg sem nyitjuk a témát és egy ilyen összefoglalóval jössz... hát nem tudok mit mondani. Köszi. Remélem a többiek is rátalálnak. - De erről majd teszünk ezért :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Robi, nagyon köszönöm. :) Az igazság az, hogy a 3. heti téma befejezése után elkezdtem olvasni a 4. hét tananyagát és nem tudtam abbahagyni. A gondolataimat meg folyamatosan vetettem "papírra", így született meg ez a bejegyzés. Én nagyon kedvelem a Gmail-t és a Google Drive-ot is. Tényleg mindenkinek ajánlani tudom :)
      Köszönöm még egyszer a véleményedet:)

      Törlés
  2. Csak gratulálni tudok ahhoz, amit Rita tud és közzé tesz, hogy mások is tanuljanak belőle.
    Ez is igazolja, hogy nyitott minden újra, motivált, fontosnak tartja önképzését. El tudom képzelni, hogy egy ilyen ízig-vérig pedagógus milyen nagyszerű dolgokra tanítja meg tanítványait!
    Remélem ezt az iskolájában is értékelik!

    Zsike

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Zsike!
      Nagyon köszönöm a véleményedet :):)
      A mai világban különösen fontos szerintem az önképzés, különösen az informatika területén, hiszen szinte minden nap valami újdonság jelenik meg, legyen szó szoftverről, vagy hardverről. Kiemelten fontosnak tartom, hogy újabb és újabb dolgokat mutassak a gyerekeknek. Ezért is jelentkeztem már a PROMPT több továbbképzésére, hiszen itt új dolgokkal ismerkedhetem meg, amiket a gyakorlatban mindig ki is próbálunk.
      Még egyszer nagyon köszönöm kedves, biztató szavaidat:)

      Törlés
  3. Kedves Rita!

    Nagyon köszönöm az összefoglalót, igazán tanulságos volt. Már csak azért is, mert elmaradtam a 3. heti tananyaggal, ami kicsit lelombozta a lelkesedésemet. :-) Most viszont a soraidat olvasva újra lendületet kaptam, este neki is látok a tanulásnak!

    További sok sikert.
    Anikó

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Anikó!

      Nagyon örülök, hogy a bejegyzésemmel visszahoztam a kedvedet :) Igazából elkezdeni kell, aztán már minden megy majd magától. Jönnek a sikerélmények, amik ösztönzőleg hatnak az emberre.

      Én is sok sikert kívánok Neked:)
      Rita

      Törlés
  4. Köszi Rita!
    Látod én is használom egy ideje, de ez a rácsnézet eddig hiányzott - pedig a névtelen dokumentumokba gyakran belefutok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én elég gyakran elfelejtem elnevezni a dokumentumokat, ezért is tetszett meg a rácsnézet.:)

      Törlés
  5. Kedves Ritus!
    Most aztán jól megadtad a lendületet a Csapatnak!
    Köszönjük!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Irmus!
      Én nagyon szeretem használni a Google Drive-ot, ezért is írtam róla részletesebben. Hátha mások is kedvet kapnak hozzá:)

      Törlés