2013. március 8., péntek

Webes eszközök - RSS olvasó

 A PROMPT által szervezett tanfolyam második hetéhez érkeztünk el, amelynek témája az RSS csatornák illetve a Google Reader használata volt. A téma nem volt számomra ismeretlen, bár eddig inkább a blogomra helyeztem el RSS feed-eket modulként. Itt beállítottam azt is, hogy milyen mélységig mutassa a híreket. Így a számomra fontos oldalakat nem kellett állandóan megnéznem, hogy történt-e ott valami változás, hiszen a modulokra rápillantva már láttam, van-e új bejegyzés, vagy nincs. Ennek előnye az volt, hogy bármely internetes gépen megnézhettem a blogomat.


A tanfolyamnak köszönhetően viszont kipróbáltam a Google Reader alkalmazást is, és egyre inkább megkedveltem, főleg akkor amikor a Beállítások -> Extráknál megtaláltam a Következő gombot. Az oldalon segítséget is adtak a gomb használatához. Én nagyon szeretek új programokat, szoftvereket kipróbálni, ezért - természetesen - ezt sem hagyhattam ki.  Miután belépek gmail fiókomba, már használhatom is. 

A gomb működése igen egyszerű: halad sorban az általam felvett RSS feed-eken és ahol új bejegyzést talál, azt megmutatja. Ha már nincsen több új bejegyzés, akkor ezt viccesen közli is: "Gratulálunk, ezt az internetet kimerítette". Ezt a gombot azonban én csak otthon élvezem, mert a munkahelyen természetesen nem állítottam be.
Nagyon elégedett vagyok a használatával. :)

A Google Reader-ben több beállítási lehetőség van, így mindenki kiválaszthatja, hogy melyik kinézet felel meg számára a legjobban. Ez is nagyon tetszik benne.
Létrehoztam hírcsatornát is, amely szintén egyszerű volt. A jövőben  még több hírcsatornát állítok össze, mert ezt is nagyon hasznosnak tartom.

Úgy gondolom, hogy nemcsak a vállalkozásokban, hanem az élet bármely területén nagyon hasznos alkalmazás, mivel nagyon sok időt, energiát spórolhatunk meg vele. 
Mindenkinek csak ajánlani tudom a használatát.



 

2 megjegyzés:

  1. Amekkora lendülettel belevetetted magad a kurzusba, nem csodálom, hogy ezt az internetet már kimerítetted - lassan ideje akkor új kihívások után nézni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, igazad van.:) A kihívások pedig mindig előbbre visznek, ezért gondolkodom új tanfolyamokban, de természetesen csak ilyen távoktatásos internetes formában:)
      Már a családomat is megfertőztem ezzel.:)

      Törlés