2013. március 27., szerda

Webes eszközök - online naptárak


A tanfolyam 5. hetében az online naptárakról tanultunk.  Ezt az alkalmazást eddig telefonon arra használtam, hogy emlékeztetőket állítsak be a családtagok, barátok születés, - és névnapjáról. Ez a lehetőség azért is tetszett meg, mert ugye, az ember feledékeny, így pedig mindenre emlékezni tudunk a technika segítségével. :) Természetesen a telefonon is beállíthatunk találkozókat, eseményeket is. Ezt a héten már ki is próbáltam.



A Gmail fiókomban ugyan láttam a naptár lehetőségét, de eddig nem használtam.
Biztosan megnéztem valamikor, mert engem nem üdvözölt a program, mint ahogyan Robi írta a tananyagban. :) Annyira nem foglalkoztam eddig vele, hogy még mindig angol nyelven kommunikált velem, amit gyorsan anyanyelvemre váltottam át.
Az online naptár kinézete nem volt ismeretlen számomra, mert a telefonon (Android rendszer) már sokszor találkoztam vele. Igaz, azt nem tudtam, hogy itt is beállíthatunk privát és nyilvános naptárt is. Nagyon megtetszett az is, hogy pl. az eseményeket más-más színnel jelölhetjük, emlékeztetőket, ismétléseket állíthatunk be stb. Erről részletesen itt olvashatunk.

Nagyon érdekes és új volt számomra, hogy a naptár megosztása több dolgot is jelenthet:
  1.  lehet egy naptáram, amiben bizonyos eseményeket osztok meg másokkal,
  2. lehet több naptáram, amelyek közül lesz olyan naptár, amelyik nyilvános, azaz megosztott, és lesz olyan, amelyik a privát bejegyzéseimet tartalmazza

Számomra az első megoldás azért szimpatikusabb, mert akkor csak egy naptárra kell figyelnem, így biztosabb, hogy minden eseményt megtalálok. Több naptár esetében előfordulhat - szerintem - hogy valamelyik naptárt elfelejtem megnézni, és lehet, hogy ott volt valami fontos esemény. Persze, ha beállítok emlékeztetőt, akár e-mail-ben, akár SMS-ben, akkor ez nem történhet meg :)
Úgy gondolom, hogy mindenki ki tudja választani a számára legmegfelelőbb megoldást.

Nagyon tetszik, hogy a megosztásnál is többféle beállítással találkozunk. (teljesen nyilvános naptár, elfoglaltsági adatok megtekintése, csak megadott személyekkel történő megosztás)

Ez az alkalmazás szerintem minden területen kiválóan használható:
  1. A privát naptárban fontos események beállítása (pl. születésnapok, névnapok, találkozók)
  2. Az oktatásban a naptár funkció segítségével a diákok tudják követni, hogy pl. mikor lesz felmérés, vagy mikor milyen esemény, program lesz az iskolában. Ha ezt az iskola weblapjára tesszük fel, akkor a szülők is minden eseményről értesülnek. 
  3. A vállalkozásokban a partnerekkel is könnyebb megvalósítani egy-egy találkozót, hiszen megtudjuk azt is a visszajelzésből, hogy a partner ráér-e. A közösen elkészítendő munkát pedig a Google Drive segítségével oszthatjuk meg partnereinkkel. (4. és 5. hét tananyaga így kapcsolódik össze)
Úgy gondolom, hogy az online naptár nagyon hasznos eszköz lehet a kezünkben. Ha az asztali számítógép, vagy a laptop nem áll rendelkezésünkre, akkor a telefonunkba  beírhatjuk  a fontos dolgokat. A naptárakat szinkronizálni  lehet, ami szintén egy nagyon jó megoldás.

Most már én is gyakrabban fogom használni ezt az alkalmazást a kézzel fogható naptár helyett.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése