2014. március 31., hétfő

Blendspace



Nagyon szeretek új programokat, alkalmazásokat kipróbálni, ezért kíváncsian olvastam Nádori Gergely bejegyzését a Tanárblog-on egy új webes tananyagszerkesztőről, amivel könnyen, ha nem is 5 perc alatt, de gyorsan lehet gyakorlófeladatokat összeállítani a gyerekeknek.Ez pedig nem más, mint a Blendspace. Úgy gondoltam, ki is próbálom a gyakorlatban és a tapasztalataimat leírom.
A feladatok elkészítése nagyon egyszerű, hiszen megadhatunk szöveget, feltölthetünk médiafájlt, megadhatunk linket is. 
Feltöltéshez használhatjuk a GoogleDrive-ot illetve a Dropbox-ot is. 

Nagyon tetszett az is, hogy a webes tananyagszerkesztőn belül kereshetünk többek között a Youtube-on, a Flickr-ben és a Google-ban is.  Külön örültem annak a lehetőségnek, hogy kvízt is lehet készíteni benne, igaz, csak egyszerű választásos lehetőséggel találkoztam. 

Néhány gondolatot szeretnék megosztani, amit használat közben tapasztaltam.
4. és 5. osztályos gyerekekkel próbáltam ki, akik már jól használják a számítógépet. Német szakkörön éppen gyakorlóóra következett, amit a számítógépes teremben töltöttünk gyakorlással és némi új anyaggal.
Első lépés természetesen a regisztráció volt, amiben sok segítségre volt szükségük, főleg a 4. osztályosoknak. Az 5. osztályosok ebben már rutinosabbak, mert tavaly használtunk már virtuális osztálytermet.



Miután sikerült a szükséges adatokat beleírni, beleértve az osztály-, illetve csoportkódot is, nagy öröm volt mindenki számára, hogy sikerült a belépés.
Először kicsit megbeszéltük a használatot, bár ebben sokkal ügyesebbek, találékonyabbak voltak a gyerekek, mint a regisztrációnál. Amikor elmondtam, hogy minden látok a gépen, amiket csinálnak, akkor mindegyik kíváncsi volt arra, hogy ez hogyan is van. Amikor pedig felfedezték a kommentelés lehetőségét és még vissza is írtam nekik, az külön csoda volt számukra.  Többen "lájkolták" is a feladatokat.
A kvíznél láttam azt is, melyik feladatot ki oldotta meg jól..

A feladatok között volt új anyag, a rendhagyó igék, amit önállóan dolgoztak fel.


Ezután következtek a gyakorlófeladatok., pl szókereső, amit az Educaplay-ben készítettem. Ezek a gyakorlófeladatok új ablakban nyílnak meg.




Összességében elmondható, hogy a gyerekek többségének tetszett a tanulásnak ez a módja, volt aki elmondta, hogy akkor otthon is tud gyakorolni.Remélem, így is tesznek.

Mivel nagyon egyszerű a webes tananyagszerkesztő használata, ezért mindenkinek csak ajánlani tudom.




2 megjegyzés:

  1. Kedves Rita!

    Örülök, hogy midig valami újat viszel a munkádba.
    A leírtak alapján biztos vagyok abban, hogy a gyerekek otthon is fognak gyakorolni.
    A gyakorlás ezen új mondja és a "lájkolás" nagyon jó motiváló tényezők és bizonyára egyre kevesebb használati útmutató adására lesz szükség.

    Csak remélni tudom, hogy Kollégáid előtt ismert sokoldalú tudásod, kitartó és lelkes aktivitásod, a gyermekek fejlődése érdekében tett nagyszerű munkád!

    A vezetőség általi elismerésre vagy méltó!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Zsike!

      Köszönöm a szavaidat.:)
      Remélem, még sok lehetőségünk lesz az IKT eszközök használatára a szakkörön is:)

      Törlés