2019. október 19., szombat

Codeweek 3. rész Meet and Code


Ebben az évben a Rábapatonai Iskolásokért Alapítvány sikeresen pályázott robotok vásárlására, melynek keretében iskolánk 7 db Edison robottal gazdagodott. 


Október 17-én az 5. és 7. osztályos tanulók részvételével került sor délután egy foglalkozásra, amelyen az Edison robotokat irányították, programozták a gyerekek.

Először az Edblocks alkalmazásban ismerkedtek meg a tanulók az utasításokkal. Azt a feladatot kapták, hogy különböző alakzatokat programozzanak le fényhatásokkal. A programozás közben többen észrevették, hogy pl. 90 fokot nagyon nehéz leprogramozni, mivel a fordulás időtartamát és nem  a szögét lehet beállítani az Edblocks-ban. Nagyon megörült mindenki, amikor megmutattam nekik az Edscratch alkalmazást, hiszen abban pontosan megadható a fordulás szöge is. A felület mindenki számára ismert volt, hiszen a Scratch-et már 4. osztályban megismerik a gyerekek. Az sem zavart senkit, hogy az utasítások angol nyelvűek voltak.


A bemelegítő feladat után a gyerekek csoportban pályát építettek. A robotokat úgy kellett beprogramozni, hogy a pályán minél pontosabban menjenek végig. A programozást sok tesztelés, hibajavítás követte, de a gyerekek nem adták fel. Érdekes volt látni-hallani őket munka közben, mennyi okos megfigyelést tettek, mennyi jó ötletük volt a hibák javítására.

A pályaépítésről néhány kép:



Így mentek végig a robotok a pályákon:







A foglalkozás zárásaként a tanulók által választott zenére kellett beprogramozniuk Edisonokat. A gyerekek úgy döntöttek, hogy úgy lesz a legszebb, ha ugyanazt a mozgást végzik a robotok. Így mindenki elmondta az ötletét, amit a programba be is építettek. Ezt követően mindegyik robotra áttöltötték az adatokat. Ezután jött a legnehezebb rész: úgy kellett elhelyezni Edisonokat, hgoy ne menjenek tánc közben egymásnak. Sok kísérletre, ötletekre volt szükség, amíg kialakult a végleges startpozíció. Sajnos a zene néha akadozott, így az a videónsajnos nem mindig hallatszik. Megbeszéltük azt is, mi lehet az oka annak, hgoy ugyanazt programoztuk be minen robotra, mégis az egyig gyorsabb, a másik lassabb. Az egyik kislány rájött a megoldásra: az elemek töltöttsége nem volt egyforma.




Nagyon tartalmas, jó hangulatú délutánt töltöttünk el közösen a gyerekekkel. A visszajelzéseik alapján a pályaépítés és a programozás tetszett nekik a legjobban.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése