Októberben az Artec készletből építettek a gyerekek robotokat, amiket le is programoztak. A robotoknak egy kanyargós úton kellett megtenni minél hosszabb távot.
Természetesen ez a feladat megoldható vonalkövetéssel is, de mi nem ezt a megoldást választottuk.
A gyerekek már tavaly megismerték, megszerették ezt a készletet, amikor a Digitális Témahéten alkalmunk volt kipróbálni. Ebben a tanévben először átbeszéltük az elemeket, megnéztük, hogy a szenzorokat, szervomotorokat hova lehet csatlakoztatni. Ehhez kinyomtatott segítséget is kaptak.
A gyerekek csoportokban dolgoztak, megtervezték a robotokat, megépítették azokat, majd programoztak. Volt olyan csoport, amelyik a programozás során jött rá arra, hogy a megépített robot nem stabil, így következett az újratervezés, újjáépítés. Volt olyan robot is, ami különlegesen nézett ki, de a program végrehajtása során kiderült, hogy át kell építeni.
Jó volt látni, hogy a gyerekek nem adták fel, ha elsőre nem sikerült valami, gondolkodtak, keresték a hibát, ötleteltek, újraprogramoztak. Sokszor a csoportok egymásnak is segítettek.
Jó volt látni, hogy nemcsak a fiúk, hanem a lányok is próbálkoztak a programozással. Többször előfordult, hogy ők jöttek rá a hibára.
A tesztelés során rájöttek arra is a gyerekek, hogy az sem mindegy, hol kezdi a robot a programot.
Volt egy robotfutam is, amikor a megépített robotok egymás után indultak pályán.
Készült aranyos figura is, ahol a gyerekek a szervomotort programozták.
Ebben a hónapban a szakköri gyerekek több délutáni, Kódolás Heti eseményen is részt vettek.
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése